1.02.2014

Na zakwasie i na drożdżach. Styczeń 2014




W styczniowej liście jest dużo przepisów na bułki, rogale i płaskie pieczywo. Piekarze z Panissimo wypiekali w styczniu pieczywo etniczne. Bardzo ciekawe wpisy. Większości tych wypieków wcześniej nie znałam. Na mojej liście znajdują się w większości na samym dole, bo to głównie pieczywo przaśne, bez spulchniaczy.
Są też wspaniałe chleby na zakwasie. Wysyp pięknych bochenków. To chyba zasługa J. Hamelmana i polskiego wydania jego książki "Chleb", którą wiele piekarek znalazło pod choinką. Ja jestem bardzo z tej książki zadowolona. Wiele chlebów z niej upiekłam już wcześniej, ale książkę studiuję z prawdziwą przyjemnością. Tłumaczenie jest naprawdę dobre, fachowe. Nie zauważyłam do tej pory żadnych skrótów myślowych i uogólnień, które w takich książkach się zdarzają, gdy tłumacz nie do końca wie o czym pisze.
Przed nami luty. Luty cały jeszcze karnawałowy. Zachęcam do zamieszczania na lutowej liście oprócz chlebów i bułek, wypieków charakterystycznych dla tego czasu. Czekam na pączki, a zwłaszcza na faworki. Zróbmy sobie festiwal faworków. Wyeksponuję je na liście. Liczę na duuuużą górę faworków skąpanych w cukrze pudrze.
Karnawałowa lista lutowa "Na zakwasie i na drożdżach" czeka na wasze zgłoszenia.


Na zakwasie...

Chleb orzechowy
Akacjowy blog

Chleb pszenny
na zakwasie w Vermont

Kulinarne przygody Gatity
Chleb pszenny z Vermont
Stare Gary


Chleb z kminkiem
na zakwasie

Happy Kitchen


Fabryka Kulinarnych Inspiracji
Chleb jabłkowy
ola domowa


Chleb Młynarza
Stare Gary
Protein Bread with 
Yogurt-Linseeds-Olives-Mustard
Foodzeit


Chleb litewski z maka zaparzaną
Zakalce mego życia


Żytni chleb
radzieckiego żołnierza

Kuchnia Alicji
Żytni chleb
radzieckiego żołnierza

Moje domowe kucharzenie


Żytni chleb
radzieckiego żołnierza

Pomysłowe Pieczenie
Żytni chleb
radzieckiego żołnierza

Kulinarne przygody Gatity






Chleb radzieckiego żołnierza
Zapach chleba
Żytni chleb razowy
Akacjowy blog

Chleb żytni
z suszonymi wiśniami

Kuchnia Alicji

Świąteczny chleb kasztanowy
Zapach chleba

Chleb żytni razowy
z pestkami dyni

Healthy Craving

Chleb z orzechami włoskimi
i z marchewką

Kuchnia Gucia
Miche, pointe-a-calliere
Kuchnia Gucia



Chleb wieloziarnisty
na zakwasie

Kulinarne przygody Gatity

codojedzenia.pl

Chleb żytni z mąką pszenną
razową i łamanym żytem

Gotuj zdrowo!Guten Appetit!
Chleb pszenno-żytny
Apparecchiamo?


Chleb z ziemniakami
na żytnim zakwasie

Agata gotuje


Chleb pszenny razowy
Stare Gary
Chleb gryczany słonecznikowy
Adam Piekarz

Chleb żytni
z orzechami włoskimi
i laskowymi

Healthy Craving

Bułki słodowe
Grahamka, weka i kajzerka
Batbot
Apprendisti Pasticcioni


Turkish Pide
rise of the sourdough preacher 

Focaccia z oliwkami
Zakalce mego życia

Barley and Spelt
Sourdough Ring and Epi

Bread & Companatico
Chleb
z prażonym słonecznikiem

Moje pasje. Kuchnia i ogród






…i na drożdżach


Yeasted Doughnuts
with Strawberry Icing

Bread & Companatico

Małe pączki z cukrem pudrem
Kulinarne przygody Gatity
Pączki z dodatkiem semoliny
Takie tam moje pomysły


Rogaliki śniadaniowe
Pieczywo na zakwasie

Scottish morning rolls
Grahamka weka i kajzerka

Healthy Craving

Bułki z makiem
Pieczywo na zakwasie

Pieczywo na zakwasie
Bułeczki śniadaniowe
Moje domowe kucharzenie

Panini
Moje domowe kucharzenia

Mleczne bułeczki
z rodzynkami

Cynamonowy Pył
Bułki murarki
Gotowanie pod gruszą



Bułki owsiane ekstremalne
Adam Piekarz

Rogaliki Solanki
Ala piecze i gotuje
Solanki
Moje domowe kucharzenie

Rogale solanki
Pomysłowe Pieczenie
Solanki
Fabryka Kulinarnych Inspiracji


Chocolate swirl
brioche

tortadirose
Rogaliki z czekoladą
Cynamonowy Pył




Mozaika życia
Drożdżowe brioszki
z kajmakiem i jabłkami

Kulinarne przygody Gatity


Cebularz lubelski
Kulinarne przygody Gatity

Zaplatany chleb
 z ziarnami

Fabryka Kulinarnych Inspiracji

Doris Grant Loaf
tortadirose


Gotowanie pod gruszą
Chleb "z kamienia"
Moje domowe kucharzenie


Chleb z cebulą
Moje domowe kucharzenie
Chlebek Pita
Stare Gary


Mssemen
(a Moroccan bread)

Apprendisti Pasticcioni
Maltese bread
Briciole



Mellawi
Apprendisti Pasticcioni
Pane indiano Naan
con levito madre

L'ingrediente perduto

Rzat el quadi
Apprendisti Pasticcioni



wypieki przaśne 


pane azzimo
Sono io, Sandra
Pane armeno piatto
L'ingrediente perduto

Baghrir
Apprendisti Pasticcioni
Rogagui
Apprendisti Pasticcione


Harcha
Apprendisti Pasticcioni











12 komentarzy:

  1. Wisło, wydaje m się, że już o to pytałam, ale... zapomniałam :-(
    Podpowiesz mi czy można i jak? Dołączyć do Waszej listy?
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można, a nawet trzeba :) Na stronie ”Na zakwasie i na drożdżach” wszystko jest w punktach i w dwóch językach wyjasnione. Jak bys miała wątpliwości, pytaj.

      Usuń
    2. Już wchodzę i czytam - dziękuję i do miłego :-)

      Usuń
  2. Wspaniała kolekcja i już mam ochotę na niektóre przepisy. jak tylko dojdę do normalności po podróży biorę się za pieczenie. Pozdrawiam serdecznie i cieszę się niezmiernie, że mogę uczestniczyć w tym przedsięwzięciu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. What a great roundup! Thank you so much.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze styczniowej listy polecam rogaliki śniadaniowe. Pyszne są, piekłam już kilka razy;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nic tylko rzucić pracę i zabrać się za pieczenie tych wszystkich pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne! Wisło, czy mogę wstawić Flammkuchen - bo to placek i bez zakwasu i bez drożdży?

    OdpowiedzUsuń